30.07.2018 Uutiset

Utin laskuvarjohyppääjät keräävät hyppäämällä rahaa hyväntekeväisyyteen

Kuva: Marko Väyrynen

Utissa Skydive Finlandin laskuvarjokerholla järjestetään lauantaina 11.elokuuta klo 8-20 välisenä aikana aivan erityinen laskuvarjohyppytapahtuma. Iso joukko laskuvarjohyppääjiä aikoo yrittää hypätä päivän aikana mahdollisimman monta hyppyä ja kerätä samalla rahaa hyväntekeväisyyteen.

Jokaisesta päivän aikana tehdystä hypystä lahjoitetaan euro hyväntekeväisyysjärjestö Hope Ry:n Kouvolan yksikölle. Hope Ry jakaa vähävaraisille ja kriisin kokeneille perheille konkreettisia vaate- ja tavaralahjoituksia, sekä lapsille ja nuorille harrastustukea ja vapaa-ajan elämyksiä.

Päivän aikana pyritään myös rikkomaan vuonna 2013 tehty ennätys, jolloin hypättiin yhden päivän aikana huikeat 1129 hyppyä. Tällä kertaa on siis tarkoitus hypätä enemmän.

–  On hienoa, että pystymme päivän aikana yhdistämään kaksi iloa antavaa asiaa; laskuvarjohyppäämisen ja hyväntekeväisyyden. Emme ole ennen järjestäneet vastaavanlaisia tempauksia ja toivomme, että saamme kerättyä hyvään tarkoitukseen mahdollisimman ison potin, kertoo tapahtuman järjestäjä Inka Savolainen.

Ennätysyrityksen takia hypyt hypätään 1000 metristä ja kahdesta Caravan-lentokoneesta, jotta saadaan maksimoitua hyppyjen määrä.

Tapahtuman yhteydessä laskuvarjokerholla on avoimet ovet klo 12-18 kaikille Hope Ry:n ja Skydive Finlandin toiminnasta kiinnostuneille. Näin kaikilla on mahdollisuus päästä mukaan ennätystunnelmiin ja voivat halutessaan osallistua Hope ry:n tukemiseen. Päivän aikana kerhon kahviossa on tarjolla mm. jäätelöä, kahvia ja virvokkeita.

Faye Lawson, Skydive Finland ry:n tiedottaja, puh. 040-8226505

Kerhon osoite: Skydive Finland, Lentoportintie 85, 45410 Utti.