Ilmailijan tapaturmavakuutus Sporttiturva

Sporttiturva-vakuutus on Pohjola Vakuutuksen kanssa neuvoteltu liiton jäsenetu. Vahingon sattuessa ole yhteydessä suoraan vakuutusyhtiöön.

Sporttiturvavakuutus on voimassa Suomen Ilmailuliiton jäsenmaksun maksaneille jäsenille, joiden kotikunta on Väestötietojärjestelmän ja kotikuntalain mukaan Suomessa.

Vakuutus on voimassa Suomen ilmamääräysten mukaisessa ilmailutoiminnassa kaikissa lajeissa ohjaajana, matkustajana, opettajana, oppilaana, katsastajana tai tarkastajana. Vakuutus on voimassa samassa laajuudessaan ja samoin edellytyksin, niin kotimaassa kuin ulkomaillakin (enintään 3 kk:n pituisilla matkoilla) myös kilpailuissa ja näytöksissä maissa, joiden ilmailumääräykset noudattavat kansainvälisiä ilmailusuosituksia. Vakuutus ei ole voimassa ansiotoiminnassa.

Sporttiturvasta korvataan, kun henkilö on loukkaannut äkillisen tapahtuman seurauksena, häneltä on esimerkiksi akillesjänne on revennyt tai polvi mennyt sijoiltaan.

2024:

• Hoitokorvaus 15 000 €
  • Omavastuu 200 € jokaista äkillistä tapahtumaa kohti
  • Haittakorvaus 30 000 €
  • Kuolinkorvaus 8 500 €.

Lisätietoja ja toimintaohjeet:  vahinkoapu.pohjola.fi  ja op.fi  sekä palvelunumero 0303 0303

Ulkomaan matkat: Huomioikaa ettei Sporttiturvassa ole maksusitoumusta ulkomaille. Vakuutusehtojen mukaiset kulut saa takaisin kuitteja vastaan. Ulkomaanmatkoille on suositeltavaa ottaa matkavakuutukseen harrastamansa lajin kattava lisäturva (urheilu tai vaaralliset lajit) ko. matkan ajalle.

KAUSI 2024
Vakuutusnumero: 06-21893
Sporttiturva 2024
Sporttiturva 2024 in english
Sporttiturva 2024 på svenska

Vakuutusnumero: 06-221893
Tandemhyppykurssilaiset 2024
Tandem skydiving passenger 2024 in english
Tandempassagerare 2024 på svenska

KAUSI 2023

Vakuutusnumero: 06-21893
Sporttiturva 2023
Sporttiturva 2023 in english
Sporttiturva 2023 på svenska

Sporttiturva vakuutusehdot L2204

Vakuutusnumero: 06-221893
Tandemhyppykurssilaiset 2023
Tandem skydiving passenger 2022 in english
Tandempassagerare 2022 på svenska

Vahinko sattui – Ota yhteys Pohjola Terveysmestari -palveluun

Pohjola Terveysmestari palvelee numerossa 0100 5225 (joka päivä klo 7-23). Puhelun hinta on normaali matkapuhelin- tai paikallisverkkomaksu.

• Saat Pohjola Terveysmestarilta maksutonta terveysneuvontaa ja hoidon tarpeen arviointia. Terveydenhuollon asiantuntija varaa sinulle tarvittaessa ajan etälääkärille tai lääkärikumppanimme vastaanotolle.
  • Terveysmestari varmistaa maksullisten lääkäripalvelujen yhteydessä mitä vakuutuksesi kattaa ja hoitaa korvausasian puolestasi. Maksat korvattavasta hoidosta paikan päällä vain mahdollisen omavastuun.
  • Jos lääkärikäyntiä ei tarvita, saat selkeät kotihoito-ohjeet, joiden avulla hoidat itsesi kuntoon.
  • Palveluaikojen ulkopuolella tai kiireellisissä tapauksissa voit mennä mihin tahansa lääkäriin tai sairaalaan saadaksesi ensiapua. Maksa kulut ensin itse ja tee sitten vahinkoilmoitus OP-mobiilissa tai op.fi-palvelussa.
    Puhelun hinta on normaali matkapuhelin- tai paikallisverkkomaksu. Pohjola Terveysmestari -palvelun tuottaa Pihlajalinna Omasairaala Oy.

Vahinkojen sattuessa toimintaohjeet löytyvät myös Vahinkoavusta.