Lisenssit ja kelpoisuudet

Lisenssin hakeminen (A, B, C, D)

LISENSSIN UUSIMINEN (A, B, C, D)

A-, B-, C- tai D-laskuvarjolisenssit uusitaan  OMA-SILMARI:ssa.

Klikkaamalla siellä voimassa olevaa lisenssiä avautuu lisenssikortti, joka kääntyy ympäri korttia klikkaamalla.
OMA-SILMARI:ssa oleva lisenssikortti on korvannut Cardun.

Tarkemmat ohjeet täältä

Jos huomaat toimimattomuutta, et pääse kirjautumaan palveluun tai tarvitset lisätietoa jostain asiasta, ota yhteyttä sähköpostitse jasenasiat@ilmailuliitto.fi

LISENSSIN HAKEMINEN 1. KERTAA (A, B, C, D)

Hakiessasi lisenssiä 1. kertaa tai korottaaksesi lisenssiä tarvitset hakemuslomakkeeseen pakkolaukaisu- tai novahyppymestarin allekirjoituksen. Allekirjoitukset voi tehdä perinteisesti tulostaen ja allekirjoittaen tai sähköisesti digitaalisella tunnistuksella, jolloin sinun tulee tallentaa hakemuslomake ensin tietokoneellesi.

Allekirjoitettaessa ensimmäistä kertaa digitaalisesti valitse ”Luo uusi digitaalinen tunnus.” Järjestelmä tallentaa hakemuksen tietokoneellesi ja voit lähettää sen eteenpäin joko liiton toimistoon tai pakkolaukaisu-/novahyppymestarille allekirjoitettavaksi.

Ohje digitaalisen allekirjoituksen tekemiseen

KOULUTTAJAKELPOISUUDET (UUSI JA UUSINTA)

Täytä hakemuslomake ja toimita se  mahdollisine liitteineen Ilmailuliittoon sähköpostin liitteenä (sil@ilmailuliitto.fi). Hakiessasi kouluttajakelpoisuuksia tai niiden uusintaa pitää lomakkeessa olla koulutus- tai apulaiskoulutuspäällikön allekirjoitus.

Allekirjoitukset voi tehdä sähköisesti digitaalisella tunnistuksella, jolloin sinun tulee tallentaa lomake ensin tietokoneellesi. Lomakkeen allekirjoituskohdasta aukeaa ohje digitaalisen allekirjoituksen tekemiseen. Allekirjoittaessa ensimmäistä kertaa digitaalisesti valitse ”Luo uusi digitaalinen tunnus”. Järjestelmä tallentaa hakemuksen tietokoneellesi ja voit lähettää sen eteenpäin joko liiton toimistoon tai koulutus-/apulaiskoulutuspäällikölle allekirjoitettavaks.

Ohje digitaalisen allekirjoituksen tekemiseen

Hakemuslomake (tallenna pdf-tiedosto ensin tietokoneellesi)

Laskuvarjolajin toiminnalliset ohjeet

Lentopaikat

Termiikkiennuste

Ilmailukartta

Flygt

Jäsenkerhot

Suomen Ilmailuliitolla on ympäri maata yli 200 jäsenkerhoa, joissa ilmailua harrastetaan.

ETSI JÄSENKERHOJA